zondag 17 februari 2008

20-weken echo

Mijn derde zwangerschap verloopt tot nu toe zeer voorspoedig. Stonden de eerste maanden vooral in het teken van misselijkheid en vermoeidheid. Het gaat nu echt stukken beter. Wel wat kleine kwaaltjes, maar dat mag geen naam hebben.
Iedere zwangere krijgt rond 20 weken een echo aangeboden. Dit is een globale algehele check-up van je kindje. Tuurlijk zitten er ook nadelen aan. Je kunt geconfronteerd worden met afwijkingen,maar ze kunnen ook lang niet alles zien. Garanties heb je nooit, maar dat heb je nergens in het leven.
Afgelopen dinsdag hebben wij deze echo gehad. Ik was toen inmiddels 21weken en 3 dagen. Voor zover de echoscopiste alles kon zien, meten en bekijken ziet het er prima uit. Ondanks dat deze echo niet bedoeld is voor geslachtsbepaling (ook hier geen 100% garantie) vragen ze meestal wel of je het wilt weten wanneer het te zien is. Nou bij ons kindje was het zien en we wilden het wel weten. We maken er ook absoluut geen geheim van. Een bepaald gevoel had ik dit keer totaal niet. De laatste dagen dacht ik vooral (en Jos ook) een jongetje. We krijgen er een tweede DOCHTER bij. Toch wel leuk om te weten en kunnen we selectief gaan opruimen en uitzoeken. Heb uiteraard een roze pakje gekocht. David en Esther zijn al in de ban van hun babyzusje en noemen haar inmiddels bij de naam die we voor haar in gedachten hebben. Sssssssst.

1 opmerking:

Els zei

Hai Anita!!

Lees ik toch net dat je zwanger bent!!! Heeel hartelijk gefeliciteerd meid!! En Jos, David en Esther natuurlijk ook! Wat ontzettend leuk joh! Zullen ze op de peuterspeelzaal ook wel blij mee zijn hè?! Blijf je nog wat langer in de ouderraad, haha! Graaaapje! Geniet er maar lekker van!
En ik maar denken dat je in een dorp als Epse de dingen niet zo heeel lang geheim kon houden... Tis je toch 20 weken gelukt!! :-)

Groetjes Els