maandag 18 februari 2008

Zutphen, here I come!

Na drie maanden uit de roulatie te zijn geweest, heb ik begin januari mijn werk weer opgepakt. Ik moet zeggen, het gaat beter dan ik had verwacht. De dingen waar ik tegenaan liep kan ik gemakkelijker van me afzetten en er zijn gelukkig binnen onze afdeling ook wezenlijk wat dingen veranderd. Waren we voorheen vier individuutjes die vrij los van elkaar hun werk deden. Nu zijn we toch hard op weg om een eenheid te smeden. Regelmatig en goed overleg draagt daar aan bij, maar zeker ook een vaste werkplek op één locatie doet veel goed. Vorig jaar pendelde ik veel op en neer tussen mijn twee werkplekken in Doetinchem en Terborg. Na mijn ziekteperiode is geregeld dat ik een vaste plek in Terborg had. Toch was het niet echt de bedoeling dat de afdeling Communicatie daar gehuisvest zou zijn. We kregen het verzoek te zoeken naar een alternatief. Lang zoeken en erover nadenken hoefden we niet. Op het centrale kantoor in Zutphen (in het ziekenhuis Spittaal) was ruimte over. Dit voorstel hebben we ingediend. Of het gehonoreerd werd....dat was telkens maar afwachten. Totdat ik vorige week dinsdagochtend het kantoor binnenkwam en er verhuisdozen stonden. "Goed he", was de reactie van mijn collega's. "We verhuizen morgen!" Soms kunnen dingen ineens heel snel gaan. Die ervaring heb ik wel vaker gehad. Afijn, woensdag heb ik samen met een collega de ruimte ingericht, aangekleed en dozen uitgepakt. Donderdag hadden we nog diverse overleggen en een goed moment om afscheid te nemen in Terborg.
Morgen begin ik dan officieel in Zutphen. Heerlijk. Na bijna negen jaar heen en weer gereisd te hebben naar Doetinchem en omstreken, werk ik nu op een kwartier reizen van huis (Even snel voorbijgaan aan het oponthoud bij de brug bij Eefde). Een ongekende luxe en biedt ook nog de mogelijkheid om een keer de fiets te pakken (15 km is goed te doen). Per slot gaat half schoolgaand Epse op de fiets naar scholen in Zutphen

Geen opmerkingen: